söndag 25 oktober 2009

Regn o rusk.

Ännu en härlig tävligsdag på klubben. Vädret kunde varit värre det blåste inte så mycket och ibland var det uppehåll en stund.
Tack, tack och åter tack för taket över altan.
Kl. 10 var det lottning och vi var 6 i vår klass jag fick nr. 4. Varken sittande i grupp eller platsen har någonsin strulat men i dag så satte han sig upp innan jag hade sagt något som tur var så såg inte domaren detta.

Men vad hjälper det när han sedan hittar på lite nya trix. Sättande under gång brukar inte vara något problem men inte vill han sätta ner rumpan i lera och kladd.
Hopp apport där kilade han kvickt förbi hindret för att hämta apportbocken, noll förstås. Vi nollade däremot inte metallen. Här stod han för dagen flabb på altanen när han försökte putta apporten bort till mig, till slut tog han den och satte sig snett och långt ifrån.
Inte heller rutan blev noll men där ställde han sig och nosade så jag fick upprepa mitt ligg då lägger han sig med ett smack. Men det blev inte så bra poäng.
Vittringsapporten där tog han först rätt sedaqn bytte han ett antal gånger och kom till slut in med fel. Ännu en nolla (jag samlar på sådana)
Fjärren till sist gick riktigt bra.
Hej och hopp sedan blev det levergodis och en liten promenad i skogen.
Sedan hoppade jag in som skrivare och tävlingssekreterare för klass II. Hade turen att det var uppehåll nästan hela tiden.
Det var många som tävlade för klubben i dag i samtliga klasser.
15 november är det dags igen tävling här hos oss vi gör väl ett nytt försök. Sedan blir det ett litet vinteruppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar